Виставкова федерація України
Exhibition federation of Ukraine
Укр   Рус   Eng


 
Виставкові новини

Виставкові новини

[12.02.2021]
Чому навчив індустрію розваг коронавірус у 2020-му


10 лютого, 12:15

Через пандемію COVID-19 минулого року світ щодня зазнавав змін. Індустрії
розваг та дозвілля довелось вчитися жити за новими нікому невідомими
правилами. Довелось ввести чимало змін. То чому ж нас навчив ковід у 2020?



Не боятися нових технологій та підходів: тестувати, впроваджувати,
використовувати



Аудиторія ВДНГ - переважно сімейна. Це люди, які схильні до традиційних
цінностей та доволі повільно звикають до чогось нового й технологічного. На
жаль, поки що те саме можна сказати й загалом про більшість українців.
Проте коронавірус прискорив процес.



Найкращий приклад тому - технології, які остаточно утвердились в країні
минулого року - масове впровадження безготівкового розрахунку та QR кодів.



За дослідженнями Mastercard, майже половина європейців (42%) стали менше
використовувати готівку під час пандемії COVID-19, а 17% повністю
відмовилися від кешу.



Хоча в Україні система безготівкових розрахунків впроваджується досить
давно, лише у 2020 використовувати NFC-платежі врешті-решт почали навіть
найзавзятіші консерватори. Частка безконтактних оплат картами та гаджетами
серед всіх розрахунків на платіжних терміналах торік сягнула в країні 30%
(а на ВДНГ - до 60%), а за кількістю NFC-платежів, проведених за допомогою
переносних пристроїв (годинники, браслети, телефони, тощо) Україна взагалі
увійшла у першу десятку країн світу.



Пережила своє переродження у світі й технологія QR-кодів. Ще два роки тому
QR-коди використовували здебільшого поодинокі бренди, а зараз технологія
активно використовується у комунікаційних проявах брендів майже по всьому
світу.



Так, наприклад, під час своєї традиційної рекламної кампанії мережа Burger
King запропонувала клієнтам без контактів отримати безкоштовний бургер,
просто просканував QR-код з екранів телевізорів. Інший гігант - косметичний
концерн L'Or'eal - замінив на QR-коди тестери своїх продуктів в офлайнових
магазинах. Технологія дозволила клієнтам бренду віртуально "приміряти"
косметику за допомогою смартфонів - й зручно, й безпечно.



Пошук способу, що міг би гарантувати безпеку та соціальну дистанцію
відвідувачам магазинів, закладів, парків розваг та дозвільних центрів -
подарував друге життя розвитку технології QR й в Україні. Першими коди
почали використовувати заклади харчування, які ще на початку карантину
перевели меню в цифровий формат. Згодом до них приєдналися й інші
індустрії. Наприклад, зараз на ВДНГ за допомогою QR лише протягом кількох
секунд можна придбати квитки на більшість локацій, дізнатися потрібний
маршрут, залишити відгук або пропозицію адміністрації комплексу та навіть
завантажити фірмовий стікерпак у Viber.



Максимально включати соцмережі в комунікації бренду



Зараз, коли значна частина населення присутня у соцмережах, саме час
переосмислити те, як бізнес використовує ці платформи й чи використовує він
їх взагалі. За даними компанії GlobalWebIndex, при вивченні бренду сьогодні
соціальні мережі поступаються лише пошуковим системам. Та й навіть цей
розрив в останні місяці неухильно скорочується.



Крім того, саме сторінки в соціальних мережах є головним джерелом
інформації про бренд серед інтернет-користувачів від 16 до 24 років. Це
свідчить про одне: якщо ще кілька років тому бізнес міг дозволити собі
ігнорувати соціальні мережі як явище, то зараз уже точно настав час
включити їх в щоденну комунікацію бренду по-максимуму. Це актуально не
тільки для комерційних брендів та приватних компаній, а й для державних
установ.



Виходити на вулицю: розвивати дозвільні формати просто неба



Основна діяльність Експоцентру - виставкова. Від самого початку карантину
ми зазнавали величезних збитків, пов'язаних з невикористанням виставкових
площ комплексу. Рішенням, що допомогло оптимізувати діяльність - і нашу, і
наших партнерів, стала адаптація формату івентів під карантинні умови.



Влітку більшість подій пройшли просто неба: в яблуневому саду проводились
акустичні виступи, галявина стала сценою для стендап-вечорів, а сквер біля
центрального павільйону перетворився на локацію для розважальних виставок.
У павільйонах залишились виставкові проєкти, експонати яких є
безконтактними, а загальна площа дозволяє забезпечити відвідувачам
необхідну соціальну дистанцію.



Набули актуальності під час коронавірусу й пішохідні екскурсії, для
індустрії дозвілля це стало ще одним способом отримання прибутку під час
коронавірусу, а для відвідувачів - безпечним способом проведення часу з
користю.



Ще одним експериментом став виніс зимового ярмарку та фудкортів просто
неба. Ярмарок було перенесено з павільйону в окремі будиночки на вулицю, а
для фудкорту обладнано окремі посадкові зони на 4 людини кожна та з
відстанню між столиками не менше 1,5 м. У центрі кожного з дерев'яних
столиків було обладнано місце для багаття.



Загалом, саме завдяки карантинним обмеженням, у ресторанному бізнесі торік
з'явилось чимало нових форматів стрітфуду: фудтраки з їжею із собою, нові
точки зі швидкою їжею, тощо.



Прийняти віртуальну реальність: не як додаток, а як окрему частину дозвілля



До пандемії віртуальні пригоди здебільшого сприймались як додаткова опція
для затятих гіків. Проте зараз майже кожен у світі спробував зробити щось
онлайн. Вимушена ізоляція та закриті кордони підштовхнули людей мандрувати
найкращими галереями світу, не покидаючи крісел поруч з комп'ютером. Згодом
нестача подорожей сприяла популяризації онлайн-панорам та VR-інструментів,
що дають змогу зазирнути у будь-який куточок землі.



Як і решта світу, цієї зими, ми також зробили крок у віртуальну реальність.
Найпопулярніші зимові локації парку вперше працювали не тільки офлайн, а й
онлайн. "Резиденція Санти" пропонувала маленьким відвідувачам інтерактивну
відеоказку "Новорічні пригоди Ельфів". Результат - 2 500 переглядів шоу.
Можна було відвідати з онлайн-екскурсією і "Різдвяну Фабрику Мрій". Під час
інтерактивної гри учасники онлайн-турів на казкову фабрику відправлялися у
віртуальну подорож і проходили різноманітні завдання. По проходженню квесту
кожен отримував реальний подарунок - набір для створення власної новорічної
прикраси. Таким чином, казкова історія, що почалась онлайн отримувала
продовження в реальному житті дітлахів.



Так, 2020 рік став справжнім викликом для індустрій розваг та дозвілля,
проте, якщо копнути глибше, ми можемо знайти й позитив. Минулий рік задав
надзвичайного впливу на цифрову трансформацію суспільства, змусив
підприємців освоювати нові формати й шукати додаткові, часто неочевидні,
джерела фінансування свого бізнесу. Тобто - розвиватися в прискореному
темпі й не маючи часу на сумніви.



Процес адаптації продовжиться й надалі, доки нові успішні парадигми не
увійдуть в наше життя повноцінно. Утриматися на плаву непросто, але якщо
діяти швидко, вивчати реальні потреби споживачів, експериментувати, у 2021
році можна буде почати відновлення та зростання, залишаючи далеко позаду
уроки, заподіяні карантином.



Новое Время 2021.02.10 12:32
https://nv.ua/ukr/biz/experts/vdng-koronvirus-ta-industriya-rozvag-uroki-pandemiji-50140860.html

←Назад | Всі теми →


The Global Association
of the Exhibition Industry

Всесвітня ассоціація
виставкової індустрії